Goodbye Cento1Air, Hello Cento10SL !

2020-08-22

Na zes seizoenen trouwe dienst doet de Cento1AIR een stap opzij voor de Cento10SL.

De technische kenmerken van de Cento10SL lijken sterk op Cento10PRO, maar met een duidelijk scherpere prijs.

Alle kabels (elektronisch en mechanisch) lopen in het frame. Met de nieuwe Stemma SL-stuurpen kan de fiets worden gemonteerd of onderhouden zonder het stuur te hoeven verwijderen.

De Cento10SL heeft dezelfde technische en dynamische kwaliteiten als Cento10PRO.

De nieuwe ronde vorkbuis verhoogt de torsiestijfheid en rijveiligheid.

Cento10SL sluit perfect aan bij de behoeften van sporters en actieve klanten die op zoek zijn naar een hoog niveau van aerodynamica en integratie, tegen een eerlijke prijs.

De Cento10SL kunt u zelfs kiezen tussen mechanische of elektronische groepen met velg- of schijfremmen.

 

After six seasons of loyal service, the Cento1AIR is stepping aside for the Cento10SL.

The Cento10SL technical characteristics are very similar to Cento10PRO but with a decidedly more competitive price.

All cables (electronic and mechanical) run inside the frame. With the new Stemma SL stem, the bike can be assembled or maintained without having to remove the handlebar.

The Cento10SL has the same technical and dynamic qualities as Cento10PRO. The new round fork steerer tube increases torsional stiffness and riding safety.

Cento10SL perfectly matches the needs of sportsmans and active clients who are looking for a high level of aerodynamics and integration, at a fair price.

The Cento10SL even allows you to choose between mechanical or electronic groupsets with rim or disc brakes.

Nieuw !! Bryton 320

2020-06-10

De Rider 320 is speciaal ontworpen voor een duidelijke en veelzijdige beeldervaring en voorzien van een geavanceerd optisch gekoppeld scherm van hoge kwaliteit. De Rider 320 biedt ondersteuning voor ANT+- en BLE-sensoren voor meer gebruiksgemak en compatibiliteit. De Rider 320 heeft volledige ondersteuning voor Global Navigation Satellite System (GNSS) en uitgebreide dekking en veelzijdigheid in elk terreintype, zelfs tussen gebouwen en in het bos of in de bergen, en ook in gebieden waar de top 5 van Global Navigation Satellite Systemen (GNSS) gebruikt wordt.

De Rider 320, ontworpen voor het creëren van de beste weergave-ervaring, is gemaakt met een groot helder zwart/wit-scherm van 2,3". Het hoogwaardige optisch gebonden display biedt kristalheldere uitlezing zonder interferentie vanuit elke hoek en omgeving. Door gewoon naar de fietspagina te kijken, die tot 8 gegevens per pagina kan inpassen, is het mogelijk om een volledig inzicht te krijgen in uw prestaties in real-time.

Met het vizier op het meest gemakkelijke, werken zowel de ANT+ als BLE-sensoren perfect met de Rider 320 na eenvoudig koppelen. Voor het verbeteren van de compatibiliteit ondersteunt de Rider 320 zowel ANT+-vermogensmeters, met een betere stabiliteit van de verbinding en registreren van gegevens!

De Rider 320 GPS-fietscomputer bevat 5 verschillende satellietsystemen: GPS, Glonass (Ruslamd), BDS (China), Galileo (Europa) en QZSS (Japan), waardoor veel sneller opstarten en een veel betrouwbaardere satellietdekking wordt geboden in elke situatie, vooral bij afscherming door gebouwen/bomen, of zelfs bij het fietsen in de bergen.

De Rider 320 levert u veel gegevens om de prestaties van uw rit volledig te begrijpen. Hij bevat ruim 72+ functies waaronder tijd, snelheid, afstand, calorieën, cadens, hoogte, energie en HR.

Als u graag lange afstanden op wegen fietst, zal de Rider 320 zeker aan uw behoeften voldoen. Hij biedt tot 35 uur aan batterijduur en u kunt tijdens de registratie opladen met een power bank.

De Rider 320 biedt compatibiliteit en functionaliteit van ANT+-vermogenmeters. De gebruiker kan gemakkelijk de cranklengte invoeren en de vermogenmeters kalibreren voor een nauwkeurige vermogenwaarde. Verder ondersteunt de Rider 320 nu Vermogenpedalen, die gemakkelijk gekalibreerd kunnen worden op dezelfde manier en waarmee gedetailleerde analyse van L/R-pedaalvermogen mogelijk is.

U hoeft zich nooit zorgen te maken over het missen van een belangrijk telefoongesprek, e-mail of SMS tijdens workouts. De Rider 320 meldt u wanneer u een telefoonoproep, een e-mail of een SMS ontvangt nadat u hem via BLE met uw smartphone hebt gekoppeld.

Maak uw gegevensweergave op maat met de Bryton Active App! Na het koppelen met de Bryton-app kunt u de velden/pagina's met gegevens op maat maken gebaseerd op uw trainingsdoelen via BLE op uw telefoon. Dat werkt supergemakkelijk.

Geniet van de draadloze synchronisatie met de nieuwe Bryton Active App. Jouw trainingsgegevens kunnen automatisch via Bluetooth van de fietscomputer naar de Bryton Active App worden gesynchroniseerd, vanuit waar je de vooruitgang en grafische analyses kunt bekijken en ritten op social media kunt delen. In de app kunnen gebruikers de fietscomputer synchroniseren en aanpassen, de netwerkinstellingen aanpassen en de hoogte kalibreren zonder internetverbinding op het GPS toestel. De app controleert ook de firmwareversie en GPS-gegevens van de fietscomputer en laat het gebruikers weten wanneer er updates beschikbaar zijn, zodat de meest recente firmware altijd is geïnstalleerd. Met een eenvoudige koppeling kunnen STRAVA, TrainingPeaks, Selfloops en Relive automatisch synchroniseren zodat jij je activiteiten kunt delen vergelijken met miljoenen anderen.

NIEUW !! Bryton 860

2020-02-29

Met een aanraakscherm in kleur van 2,8” biedt de Rider 860 de beste weergave- en intuïtieve gebruikservaring. Met OpenStreetMap, routepuntfunctie en nauwkeurige navigatie, leidt de Rider 860 u om het niet-verkende te ontdekken.

De Rider 860, ontworpen voor de beste weergave- en gebruikservaring, heeft een handschoenvriendelijk aanraakscherm in kleur van 2,8“, waardoor de bediening intuïtiever wordt en de gegevens helderder dan ooit worden uitgelezen! Het kan tot 12 aanpasbare gegevensvelden per pagina inpassen voor een beter inzicht in prestaties in real-time.

Voorzien van OpenStreetMap (OSM) biedt de Rider 860 locatie- en gedetailleerde richtingsinformatie in één oogopslag, wat een handige en intuïtieve gebruikerservaring biedt voor wegfietsen. De Rider 860 biedt stapsgewijze routebegeleiding, inclusief afstands- en richtingsinformatie voor elke afslag. Wanneer u off route rijdt, zal de Rider 860 de route omleiden om u terug op het goed spoor te brengen.

Wit u terugkeren naar het beginpunt? De Rider 860 kan de route direct naar de startlocatie terugbrengen met dezelfde route.

Plan vooraf een track! Met de functie Track volgen maakt de Rider 860 het mogelijk specifieke routes te plannen en op te slaan, zoals races of trails. Selecteer “Navigeren op volledige track” om hulp te ontvangen van de huidige locatie tot het startpunt via het eindpunt langs een vooraf gedefinieerde route. Door te kiezen voor “Navigeren naar meest dichtbij” kan de Rider 860 automatisch navigeren van de huidige locatie naar het punt dat het dichtst bij ligt op een geplande track.

Vouw het bovenste menu open om snel instellingen te wijzigen. Met de snelkoppeling voor Rider 860 snelinstellingen, is het gemakkelijk draadloze verbindingen in te stellen, sensoren toe te voegen en te bewerken, fietsprofielen te wijzigen, GPS-systemen te selecteren en veel meer!

Met een draadloze verbinding is het mogelijk gratis gedetailleerde kaarten te downloaden en te updaten en om kaartgegevens toe te voegen en te verwijderen. De kaartweergave kan ook worden aangepast vanaf het apparaat.

Om de training gemakkelijker dan ooit te maken, ondersteunt de Rider 860 nu trainingsplannen van TrainingPeaks®. Trainingen kunnen worden gepland op TrainingPeaks® en worden geëxporteerd naar de Rider 860 via de Bryton Active-app. Trainingen kunnen vervolgens gemakkelijk en handige worden gestart vanaf het apparaat om de trainingsdoelstellingen te bereiken.

De Rider 860 ondersteunt nu elektronische schakelsystemen zoals Shimano’s Di2, SRAM’s eTap en Campagnolo’s EPS. Versnellingsgegevens, zoals overbrengingsverhouding, overbrengingscombo en zelfs de levensduur van de batterij (zoals op de ESS), worden onmiddellijk weergegeven op de Rider 860. Zo hoeft u de crankset en cassette niet handmatig te worden gecontroleerd.

Geniet van de naadloze synchronisatie door de lucht met Bryton Active. Trainingsgegevens kunnen automatisch worden gesynchroniseerd via WLAN, direct vanaf de Rider 860 of vanaf het apparaat met de Bryton Active-app, waar de voortgang en de grafische analyse kan worden weergegeven, en ritten kunnen worden gedeeld op sociale media. Als u de Bryton Active-app daarnaast gebruikt, is het mogelijk om trainingen te synchroniseren en plannen, geplande trips te downloaden en veel meer. Na de eenvoudige instelling van STRAVA, TrainingPeaks en de automatische Selfloops-synchronisatie van uw Bryton Active-account, is het ook gemakkelijk om activiteiten te delen en te vergelijken met miljoenen.

Vermogensmeters: meet je wattage en haal alles uit je training!

2020-02-11

Steeds meer wielrenners optimaliseren hun training door gebruik te maken van een vermogensmeter. Dat is een zeer nuttig meetinstrument om alles uit je training te halen en daardoor betere resultaten te behalen. Hiervoor is echter wel een serieuze trainingsaanpak nodig.

Trainen met een vermogensmeter

Een vermogensmeter is geschikt om tijdens je training het aantal getrapte wattages te registreren. Dat is de hoeveelheid energie die je levert tijdens het fietsen. Het wattage is daardoor een goede graadmeter voor de intensiteit en effectiviteit van je inspanning. Door je trainingsdata te analyseren kan je uitzoeken hoe je conditie zich ontwikkelt en wanneer je piekt om onder- of overtraining te voorkomen.

Merken vermogensmeters

Er zijn diverse merken vermogensmeters voor je racefiets en vermogensmeters MTB beschikbaar. Erg populair zijn de stages wattagemeters vanwege de uitstekende prijs-kwaliteitverhouding.  Stages en Assioma pedalen biedt single vermogensmeters die enkel de kracht meten die op het linker crank/pedaal wordt uitgeoefend. Hierdoor wordt het vermogen aan één zijde gemeten en in de berekening verdubbeld om toch een totaal beeld te krijgen van het geleverde vermogen. Hoewel deze iets minder nauwkeurig zijn dan de dual powermeters, zijn ze een uitstekend alternatief voor de zeer prijzige dual powermeters. Zoek je een dual wattagemeters voor een aantrekkelijke prijs? Dan heb je verschillende opties nl Rotor, Stages en Assioma pedalen. Complete dubbele vermogensmeters met crankset bieden de meest hoogwaardige en betrouwbare meting van je wattage.

Wij van Triper4mance zijn er alvast van overtuigd dat investeren in een vermogensmeter zonder meer de beste investering is die je kan doen als je je fietsprestatie wil verbeteren. Koop je een vermogensmeter bij ons dan bepalen wij voor u gratis uw trainingszones (op basis van vermogen) aan de hand van een fietstest. Op die manier train je als een echte pro, succes gegarandeerd!

Cento10 Hybrid kaapt twee prijzen weg

2020-01-30
Cento10 Hybrid kaapt twee prijzen weg
Cento10 Hybrid kaapt twee prijzen weg

Na de Eurobike award  - 2019 krijgt de Cento10 Hybrid nog een prestigieuze erkenning namelijk de Design & Innovation award - 2020. De Cento10 Hybrid E-Road van Wilier Triestina combineert een hoge mate van integratie met het minimalistische uiterlijk van een conventionele niet-ondersteunde racefiets - meer nog dan elke andere E-Road. Dankzij de afstandsbediening kan de lichtgewicht MAHLE Ebikemotion X35 Plus M1-motor rechtstreeks vanaf het stuur worden bediend en kunt u veilig schakelen tussen modi zonder uw handen van de stuur te halen. De naafmotor ondersteunt de rijder met een maximumkoppel van 40 Nm en haalt zijn vermogen uit een 250 Wh accu. Wilier biedt ook een extra oplaadbare batterij die in de bidonhouder past. De fiets heeft een levendige maar zeer uitgebalanceerde handling en een standaard Q-factor voor racefiets. De algehele vorm is voorzien van eersteklas hoogwaardige afwerking en ongeëvenaarde schoonheid. De Wilier Triestina Cento10 Hybrid is zonder meer een van de mooiste e-racefietsen die momenteel beschikbaar zijn - zelfs de meest radicale ebike-critici zullen moeite hebben om hun ogen af ​​te houden! De prijsjury werd verliefd op de geweldige look, de uitstekende wegligging. Twijfel je nog steeds of je altijd ondersteuning gaat nodig hebben, batterij eruit en achterwiel vervangen en je rijd met een Cento10PRO.

Een Hybrid fiets: hoe werkt dat?

2019-11-22

Een hybrid fiets: hoe werkt dat?

De elektrische trapondersteuning start als de fietser de pedalen ronddraait en stopt wanneer hij ophoudt met trappen. De frequentie of de kracht waarmee je op de pedalen duwt, bepaalt hoeveel elektrische hulp gegeven wordt. Je kunt het nog best vergelijken met fietsen met wind in de rug. Het is wettelijk bepaald dat de motor automatisch uitgeschakeld moet worden zodra je sneller dan 25 km/u rijdt.

Alle hybrid fietsen laten toe om het niveau van ondersteuning in te stellen. Zo kies jij zelf of je veel of weinig ondersteuning wil. En als de batterij leeg is, dan hou je nog altijd een prima fiets over – het is niet zoals een auto die zonder benzine valt.

Hybrid fietsen rijden comfortabel, maar wegen wel iets meer dan een gewone fiets. Dat komt door het gewicht van de batterij.

 

Waarom/voor wie een hybrid fiets?

De hybrid fiets is een prachtige innovatie. Het voordeel is eigenlijk heel simpel – hij verhoogt je actieradius als fietser. Hybrid fietsen maken moeilijke trajecten met veel hellingen of tegenwind een stuk aangenamer. De motor helpt bij het vertrekken en op hellingen, zowel in de stad, als tijdens langere tochten, of avontuurlijke trips.

Tot voor kort was de hybrid fiets vooral populair onder de 50 plussers. Het laat hen toe toch mobiel te blijven en te kunnen blijven deelnemen aan (langere) fietstochten. Ook mensen met hartklachten, knieproblemen of andere kleine fysieke problemen schaffen zich vaak een hybrid fiets aan. 

Ondertussen is de hybrid fiets ook geliefd bij de ‘gewone’ en jonge fietser, die zich dankzij de hulp van de elektrische motor wat minder moet inspannen. Onder andere voor woon-werkverkeer biedt de hybrid fiets het voordeel dat langere afstanden behapbaar worden, zonder dat je je in het zweet moet fietsen.

SHIMANO SERVICE CENTER

2019-09-14
Shimano Service Center
Shimano Service Center

Een Shimano Service Center is de perfecte plek voor iedere fietser die op zoek is naar een vlotte en betrouwbare service. Ook Triper4mance beschikt over een erkend Shimano Service Center in onze winkel. Triper4mance levert excellente fietsservice, uitgevoerd door Shimano getraind en gecertificeerd personeel. Er wordt gebruikgemaakt van originele onderdelen en de laatste nieuwe Shimano technologieën worden toegepast. Ga voor meer duurzaamheid en een verhoogd rijplezier dankzij een regulier fietsonderhoud. Kwaliteit, betrouwbaarheid, kennis en veiligheid staan hierbij steeds voorop. Uiteraard stopt het niet bij professionele fietsservice. Ook voor tips en betrouwbaar advies over de Shimano producten en innovaties kan je steeds rekenen op Triper4mance.

Ieder Shimano Service Center heeft een professionele werkplaats voor vakkundig onderhoud, snelle reparaties en het allerbeste advies op fietsgebied. Bovendien worden de medewerkers van een Shimano Service Center-dealer continu bijgeschoold door Shimano en zij werken alleen met de allerbeste gereedschappen. Uw fiets is dus in vertrouwde handen. U bent verzekerd van de beste service en de hoogste kwaliteit volgens het waarborg van Shimano.

Een Shimano Service Center heeft een gespecialiseerde fietsshop met een ruim en overzichtelijk aanbod uit de complete collectie Shimano producten. Zo beschikt hij altijd over voldoende onderdelen, noodzakelijk voor eventuele reparaties.

Het Shimano Service Center-concept treft u aan in geheel Europa. Overal zult u Service Center-dealers aantreffen die beschikken over een ruim assortiment Shimano producten. Zij vormen met elkaar een netwerk van kwalitatief hoogwaardige dealers die u eveneens uitgebreid kunnen informeren over het complete Shimano producten gamma.

Service Centers zijn een waarborg voor kwaliteit en vormen in heel Europa de top op het gebied van informatie, service en betrouwbaarheid.

Cento10 Hybrid en Cento1 Hybrid

2019-09-05
Cento10 Hybrid en Cento1 Hybrid
Cento10 Hybrid en Cento1 Hybrid

De Cento1 hydrid was dé eerste intelligente racefiets gemaakt met een specifieke missie: zoveel mogelijk mensen de kans geven om te genieten van de emoties die alleen een high-end racefiets kan bieden.

Dankzij de intelligente oplossingen die op de Cento1 Hy en Cento10 Hy zijn geïnstalleerd, kunnen de grenzen van de persoon op de fiets worden begrepen en overwonnen, waardoor de fietser op het juiste moment wordt geholpen. Er zijn verschillende opties voor het gebruik en beheer van het hele systeem. De eenvoudigste van deze opties is om de controller te gebruiken, waarmee u het systeem aan en uit kunt zetten en het gewenste ondersteuningsniveau kunt selecteren door op de verlichte knop te drukken. Rijders die op zoek zijn naar meer interactie met het systeem kunnen de speciale EBIKEMOTION-app downloaden, die toegang geeft tot het systeemcommando-centrum. Deze app opent de deur naar een hele reeks functies, van de eenvoudigste tot de meest complexe. De intelligentie van de Cento1 Hy en Cento10 Hy houdt daar niet op: het systeem kan ook helpen wanneer u andere parameters wilt controleren, bijvoorbeeld uw hartslag. In combinatie met een hartslagmeter kan de maximale hartslag worden ingesteld. als uw hartslag de vooraf bepaalde drempelwaarde tijdens activiteit bereikt, schakelt het systeem de motor in, waardoor uw hartslag kan terugkeren naar binnen de ingestelde drempelwaarde zonder dat u hoeft te stoppen met trappen.

Cento10 Hybrid is dé racefiets met trapondersteuning die een nieuwe, zeer hoge standaard zet voor de categorie. Er zijn zoveel aspecten die hem uniek maken op de markt: aerodynamica, totale integratie, lichtheid en meer rij veiligheid, om er maar een paar te noemen. Met de Cento1 Hybrid bereikten we al een hoog kwaliteitsniveau in trapondersteunende racefietsen. Met de Cento10-versie bereiken we hoogten van constructiekwaliteit die tot voor kort ondenkbaar waren. Je kunt de grenzen van je eigen ervaring op een racefiets opnieuw definiëren met een ontwerp en integratieniveau die hem nog meer op elkaar lijken dan ooit naar een traditionele racefiets.

 

Cento10 Hybrid en Cento1 Hybrid
Cento10 Hybrid en Cento1 Hybrid

Bryton voorziet Deceuninck - Quick-Step van fietscomputers

2019-03-22
Bryton voorziet Deceuninck - Quick-Step van fietscomputers
Bryton voorziet Deceuninck - Quick-Step van fietscomputers

De Taiwanese fietscomputerfabrikant Bryton maakt dit seizoen zijn entree in het profpeloton. Het Belgische WorldTour-team van Patrick Lefevere zal tijdens trainingen en wedstrijden kiezen voor de Aero 60, de eerste aerodynamische fiets-gps van Bryton.

Dit seizoen geen Garmin meer voor de renners van Deceuninck - Quick-Step. De blauwe armada, die vorig jaar een recordaantal van 77 zeges boekte, stapt over naar het minder bekende Bryton. De in Taipei gevestigde fabrikant maakt al enkele jaren prijsvriendelijke fietscomputers met gps-functie. 'The Wolfpack' mag uiteraard uitpakken met het topmodel Aero 60, dat met zijn gestroomlijnde design en mount doet denken aan de Wahoo Elemnt Bolt

BEDRIJF IN VOLLE GROEI

"We zijn verheugd om samen te werken met een bedrijf dat in volle groei is, ook omdat Bryton ons ziet als de beste optie voor verdere ontwikkeling van hun producten", klinkt het bij Lefevere, CEO van Deceuninck - Quick-Step. "Ik ben ervan overtuigd dat deze overeenkomst goed is voor ons team en voor Bryton." 

Ook bij Bryton zijn ze in de wolken met het partnerschap met 's werelds beste wielerploeg van 2018. "Dit is een ongelooflijke kans voor Bryton", vertelt Samuel Wang, CEO van Bryton. "We werken al sinds onze oprichting samen met professionele wielrenners, maar nu zijn het zelfs de besten van de wereld. Deceuninck - Quick-Step wordt voor ons een inspiratiebron om de beste items op de markt te brengen." 

EERSTE AEROMODEL VAN BRYTON

De Aero 60 bevat meer dan 80 functies, ANT+ en Bluetooth Smart-compatibiliteit, een gps-functie met Amerikaanse satellieten, Galileo en Glonass-verbinding, een 2.3" zwart-wit scherm én een royale accuduur van 32 uur. Net zoals de Wahoo Elemnt Bolt krijgt de Aero 60 een aerodynamisch jasje en bijpassende aeromount. Het mag dan wel het vlaggenschip zijn van Bryton, maar toch blijft de prijs voor het toestel nipt onder de 200 euro. Profmateriaal met een betaalbaar prijskaartje: zo hebben we het graag!

09.01.2019 | Matthias Maerevoet - Cycling.be

Bryton voorziet Deceuninck - Quick-Step van fietscomputers
Bryton voorziet Deceuninck - Quick-Step van fietscomputers

CANYON//SRAM Racing nieuwe partner van Tacx

2019-01-18
CANYON//SRAM Racing nieuwe partner van Tacx
CANYON//SRAM Racing nieuwe partner van Tacx

CANYON//SRAM Racing nieuwe partner van Tacx

Wat een goede manier om het jaar te starten! CANYON//SRAM Racing en Tacx hebben bekend gemaakt dat ze de komende drie jaar zullen samenwerken. Het professionele Duitse vrouwenteam met renners als Kasia Niewiadoma, Hannah Barnes en Elena Cecchini zullen trainen en rijden met Tacx indoor trainers, bidons en bidonhouders.

Het team zal de NEO 2 Smart gaan gebruiken voor hun warming up en trainingssessies. Het neusje van de zalm onder de indoor trainers wordt niet alleen geprezen om zijn specificaties, maar ook vanwege zijn unieke eigenschappen zoals Road feel, Dynamic inertia en Descent simulation. Dit zorgt voor een hele nieuwe dimensie tijdens het indoor trainen en maakt het de ideale partner voor trainingssoftware zoals Zwift, een bedrijf waar CANYON//SRAM Racing nauw mee samenwerkt. Het team gebruikt de Zwift Academy als platform om elk jaar een nieuwe renner te scouten. Afgelopen maand won Ella Harris uit Nieuw-Zeeland de 2018 editie en zij zal dit seizoen aansluiten bij het team. De 20-jarige wist zo’n 5.000 Zwift Academy-deelnemers te verslaan en is hiermee de derde renner die op deze manier een profcontract krijgt aangeboden door het team. 

Ronny Lauke, teammanager van CANYON//SRAM Racing is blij met deze nieuwe samenwerking. “Ik kijk echt uit naar dit partnership. Tacx heeft een goede naam opgebouwd binnen het profpeloton,” vertelde hij. “Daarnaast is het geweldig dat onze renners kunnen trainen op de meest krachtige en nauwkeurigste fietstrainer van het moment. De nieuwe Pedaalslag-analyse stelt hen tevens in staat om hele specifieke trainingen uit te voeren.”

“Het is goed om te zien dat een bekend team als CANYON//SRAM Racing voor de producten van Tacx kiest,” aldus Koos Tacx, CEO van Tacx. “Het is zonder twijfel dat ze een sterk team hebben. Je wint niet zomaar de ploegentijdrit op het WK zoals zij onlangs voor elkaar kregen in Innsbrück. Ze worden alleen maar beter en we hopen dat ze deze stijgende lijn zullen doorzetten. Daarnaast promoten ze het professionele damesfietsen en dat kan ik alleen maar toejuichen.“

Komende maand trappen ze het seizoen af tijdens de Setmana Ciclista Valenciana waar ze hun kracht en nieuwe look zullen tonen.

Wahoo KICKR Power Trainer vs. Tacx Neo Smart T2800

2018-12-14
Wahoo KICKR Power Trainer vs. Tacx Neo Smart T2800
Wahoo KICKR Power Trainer vs. Tacx Neo Smart T2800

Voor een indoor fietstraining met de meest realistische weerstand en naadloze reactie op applicaties kies je tussen de Wahoo KICKR Power Trainer en de Tacx Neo Smart. Deze Direct Drive fietstrainers bieden je allerhande mogelijkheden om interactief te trainen in je eigen huiskamer. Ondanks dat je met beide apparaten een topklasse product aanschaft, zijn er enkele verschillen.

Geluidsniveau: Een belangrijk verschil tussen de Tacx Neo Smart en de Wahoo KICKR is het vliegwiel dat de weerstand simuleert. De Neo Smart heeft een virtueel vliegwiel, wat betekent dat de weerstand computergestuurd is. De Wahoo KICKR heeft een fysiek vliegwiel dat weerstand geeft. Hierdoor is het geluid dat beide apparaten maken verschillend. Bij de Neo Smart hoor je de spoel van het magneetsysteem, terwijl je bij de KICKR het vliegwiel hoort draaien. Ondanks dat is de geluidsproductie van beide fietstrainers minimaal. Waar de Wahoo KICKR op lage snelheden en als je je benen stilhoudt iets luider is, is de Tacx wat beter te horen wanneer je op topsnelheid fietst. Deze verschillen zijn echter minimaal.

Nauwkeurigheid: Wanneer je graag op wattage traint wil je dat de ingebouwde vermogensmeter van je fietstrainer nauwkeurig is. Wat dat betreft ontlopen de KICKR en de Neo Smart elkaar weinig. Het nauwkeurigheidspercentage van de Neo Smart ligt net onder de 1%, waar de KICKR rond de 2% zit. Dit betekent dat de meting van je vermogen hooguit met 2% afwijkt van wat je daadwerkelijk trapt. Hierdoor houd je met beide fietstrainers zeer goed bij wat de intensiteit en effectiviteit van je inspanning was.

Weerstand en hellingshoek: Met de laatste update van de Wahoo KICKR heeft het apparaat een kleine slag gemaakt op het gebied van weerstand. Dat betekent dat zowel de Neo Smart als de KICKR nu een maximale weerstand van 2200 Watt heeft. De fietstrainer van Tacx biedt je wel een hellingshoek die kan oplopen tot 25%, waar de trainer van Wahoo tot 20% simuleert. Ondanks dat de gemiddelde fietser op 20% al zeer veel moeite heeft, kies je voor een loodzware klimtraining dus voor de Tacx Neo Smart.

Interactiviteit: Zowel de Tacx Neo Smart als de Wahoo KICKR is te gebruiken in combinatie met de meest populaire applicaties op de markt. Zo combineer je de trainers onder andere met Zwift, TrainerRoad of Kinomap. Beide apparaten reageren vrijwel naadloos op de applicaties, zodat je ook subtiele verschillen in weerstand haast direct in je benen voelt.

Conclusie: De topklasse fietstrainers van Wahoo en Tacx liggen qua prestaties en mogelijkheden ontzettend dicht bij elkaar. Beide trainers zijn zeer stil, bieden interactieve mogelijkheden en een maximale weerstand die professionele wielrenners zal doen zweten. Zelfs de prijs van beide producten ligt dicht bij elkaar. Je kiest voor een specifieke fietstrainer wanneer je een belangrijke eis hebt waaraan het apparaat moet voldoen. Gebruik je de trainer ook graag zonder stroom buiten voor je warming up of zoek je een zeer steile hellingshoek, kies dan voor de Tacx Neo Smart. Wil je de trainer compact opbergen en makkelijk vervoeren, kies dan voor de Wahoo KICKR.

"Favero Assioma DUO - dubbelzijdige vermogensmeter"

2018-12-08
"Favero Assioma DUO - dubbelzijdige vermogensmeter"

De installatie van de Assioma DUO vermogensmeter kan worden vergeleken met een pedaalwissel. U heeft geen speciaal gereedschap nodig om de Assioma op uw fiets te monteren. De montage is zeer eenvoudig uit te voeren. Mocht u echter vragen hebben over de installatie, dan vindt u bij de levering een montage- en bedieningshandleiding.

Nieuw aan de Assioma DUO vermogensmeter is dat hij niet alleen over de ANT+ technologie beschikt. Nu kunt u de vermogensmeter ook via Bluetooth aansluiten op uw fietscomputer of smartphone (iOS en Android). Zo heeft u verschillende mogelijkheden om uw Assioma vermogensmeter aan te sluiten op een apparaat.

Net als bij het vorige model bePRO heeft de Assioma DUO vermogensmeter ook een ronde sensor op elk pedaal. Omdat de Assioma DUO een tweezijdige vermogensmeter is, meet hij de rechter- en linkerzijde. Hiermee kunt u uw rechter en linker prestatiewaarden afzonderlijk bekijken op uw fietscomputer of smartphone. Een ander voordeel van Assioma aan beide zijden is dat je een mogelijke dysbalans kunt detecteren. Met een tweezijdige vermogensmeter kunt u specifieker en nauwkeuriger trainen.

De Assioma DUO vermogensmeter overtuigt door zijn meetnauwkeurigheid. Favero biedt dus een grote consistentie en stabiliteit. De meetnauwkeurigheid is optimaal voor toepassingen op de weg en is klaar voor gebruik bij elke temperatuur tussen -10° en +60° graden. De meetnauwkeurigheid is +/- 1%.

De Assioma overtuigt door zijn robuustheid, stabiliteit en gewicht. De Assioma DUO weegt slechts 149,5 gram per pedaal (met batterij) en is daarmee een van de lichtste en meest compacte vermogensmetern pedalen. Omdat de technologie van de vermogensmeter volledig ingekapseld is, is hij extreem schokbestendig en volledig waterdicht.

De Assioma vermogensmeter heeft een oplaadbare batterij. Als de Assioma eenmaal opgeladen is, kunt u de Assioma vermogensmeter minimaal 50 uur gebruiken. Met de 2 meter lange USB-kabel kunt u de Assioma vermogensmeter direct aan het stuur opladen. De laadkabel heeft een magnetische stroomaansluiting.

U overweegt een Favero Assioma vermogensmeter te kopen, maar heeft u nog niet genoeg informatie en beoordelingen? Kom ze bij ons testen.

De Favero Assioma is ook verkrijgbaar in een eenzijdige versie (Assioma UNO).

Specificaties

"Favero Assioma DUO - dubbelzijdige vermogensmeter"

Hoe kies je de juiste indoortrainer?

2018-10-19
Hoe kies je de juiste indoortrainer?
Hoe kies je de juiste indoortrainer?

De winter klopt op de deur. Om fit te blijven en straks klaar te zijn voor het nieuwe seizoen kiezen veel renners ervoor om binnen te gaan trainen. Maar… hoe kies je de juiste trainer? De hamvraag die je jezelf daarbij moet stellen is: wat is je doel? Wij helpen je op weg.

 

Basic of interactief?

Train je alleen om een beetje in shape te blijven, dan volstaat over het algemeen een basic trainer. De weerstand stel je hierbij gewoon handmatig in. Voor de meesten is dit alleen wat saai en dit kan de koude maanden dan ook nog eens langer laten duren. Het instapmodel voor een basix trainer met een hoge kwaliteit is de Tacx Blue Matic.

Een interactieve trainer biedt een uitkomst als je wat meer plezier zoekt in het trainen. Ook als je traint voor een specifiek doel komt deze van pas. Het instapmodel voor een interactieve trainer met een hoge kwaliteit is de Tacx Vortex Smart.

 

Direct drive of met achterwiel?

Bij een direct drive plaats je jouw fiets zonder achterwiel op de trainer, je zet hem direct op de cassette.

Bij een trainer met achterwiel wordt de weerstand via een rolletje op het achterwiel gezet. Direct drives zijn over het algemeen stiller, nauwkeuriger en gemakkelijker in gebruik.

 

Welke trainer je dan precies nodig hebt, is met name afhankelijk van je niveau en welke kwaliteiten je wilt trainen. Ben je bijvoorbeeld een sprinter of klimgeit? Sprinters kiezen met name voor trainers die een hoog vermogen kunnen leveren, terwijl klimgeiten kijken naar de maximale helling die de trainer realistisch kan simuleren.

Daarnaast zie je dat bij trainers wordt gerept over de grootte van het ‘vliegwiel’ en het ‘vliegwieleffect’. Wat dit precies inhoudt? Het ‘vliegwieleffect’ is ook wel bekend als de gesimuleerde massatraagheid en geeft weer hoe realistisch de trainer jouw pedaaltred kan simuleren. Hoe hoger dit getal, hoe realistischer die is.

Wil je liever niet voor elke training U eerst bezighouden met uw fiets op een toestel te zetten en liever er direct mee beginnen dan heb je nog de Wattbike of Neo Bike Smart.

De Wattbike Pro heeft een weerstandbereik van 0-3750 Watt. Daarmee is hij geschikt voor individuele trainingen van fitte individuen tot toprenners en topsprinters. Krachttraining, sprints en het simuleren van (zware) beklimmingen behoren tot de dagelijkse gebruiksmogelijkheden van de Pro.

De Wattbike Trainer heeft een weerstandbereik van 0-2000 Watt. Dat maakt hem geschikt voor junioren, trainingen met hoge rpm, revalidatie, groepsles en meer algemeen gebruik, zoals bijvoorbeeld in het sportcentrum. Door gebruik van de magneetrem kun je met de Trainer een groot deel van het weerstandbereik van de Pro halen. Alleen kun je bij een zelfde omwentelingssnelheid met een veel lager weerstand beginnen waardoor de Trainer voor een veel grotere doelgroep geschikt is.

De Tacx NEO BIKE Smart is een revolutionaire Smart bike ontworpen voor een ongekende, unieke en levendige ervaring. Zijn unieke features en design maken binnen fietsen verrassend realistisch en plezierig, en bieden tegelijkertijd een gemakkelijke manier om met je favoriete applicaties te trainen. Speciale features zijn: interactieve ventilatoren, geometrie van race- en triathlonfietsen, virtual shifting, stil nauwkeurig en krachtig, 4,5" display, besturingsknoppen, 2 USB opladers, telefoon- en tablethouder, pedaalkracht analyse, met en zonder netstroom te gebruiken, dynamische inertie en road feel & gear feel. De Tacx NEO Bike Smart heeft een veel sterkere weerstandsmotor dan z’n concurrenten met een maximaal remvermogen van 2200 Watt en dus kan je zeer gericht trainen op klimmen en sprinten. De maximale hellingsgraad kan zelfs oplopen tot 25%!

Welkom Cento1Hy

2018-07-10

Wilier Triestina heeft zijn eerste kennismaking met de nieuwe e-road-markt aangekondigd met de Cento1 Hybrid - een machine van 11,9kg waarmee het 's werelds lichtste e-road-aanbod is.

De Cento1Hy combineert de traditionele trekken van Wilier met de allernieuwste intelligentie van het lichtste servo-assistentiesysteem op de markt.

Cento1Hy is gebouwd met een monocoque carbon kader en maakt gebruik van een Ebikemotion servo-assistentiesysteem, dat is ingebouwd in de achternaaf van de fiets, met een totaalgewicht (motor, batterij en bedieningselementen) van 3,7kg. Het Italiaanse bedrijf beweert dat dit de lichtste oplossing op de markt is.

De ondersteuning van het achterwielnaaf wordt aangedreven door een 250Wh batterij ondergebracht in de onderste buis van de Cento1Hy, netjes uitgevoerd.

"We hebben ons gericht op diegenen die voor het eerst de wereld van racefietsen ontdekken", zegt Wilier in hun productrelease. "Evenals de duizenden gepassioneerde fietsers die al racefietsen gebruiken, maar moeite hebben om hun vrienden bij te houden, of die hun favoriete klim niet meer kunnen verslaan," vervolgden ze.

In een mogelijke wereldprimeur komt de fiets met een eigen app! De EBIKEMOTION-app van Wilier biedt toegang tot het 'systeemcommandocentrum' van de Cento1Hy.

"Deze app opent de deur naar een hele reeks functies, van de eenvoudigste - klassieke fietscomputerfuncties zoals weergavesnelheid, afstand, resterende laadniveau, helling enz. - tot het meest complexe, navigatiebeheer en programmeren van de verschillende uitgangen, opnemen data, het instellen van weersvoorspellingen, enz. ", zegt Willier.

Het systeem kan ook worden geïntegreerd met de hartslagmeter van de rijder. In combinatie met een HRM kan een vooraf bepaalde drempel worden ingesteld, waarbij het systeem de motor inschakelt tot uw hart terugkeert naar een comfortabel niveau.

Er zal ook een mogelijkheid bestaan om een extra batterij te voorzien voor de lang ritten.

 

 

Wilier Triestina has announced his first introduction to the new e-road market with the Cento1 Hybrid - a 11.9kg machine that makes it the world's lightest e-road offering.

The Cento1Hy combines the traditional features of Wilier with the latest intelligence of the lightest servo assistance system on the market.

Cento1Hy is built with a monocoque carbon frame and uses an Ebikemotion servo assistance system, which is built into the rear hub of the bike, with a total weight (engine, battery and controls) of 3.7 kg. The Italian company claims that this is the lightest solution on the market.

The support of the rear wheel hub is driven by a 250Wh battery housed in the bottom tube of the Cento1Hy, neatly executed at the first glance.

"We have focused on those who discover the world of racing bikes for the first time," says Wilier in their product release. "Like the thousands of passionate cyclists who already use road bikes, but have trouble keeping up with their friends, or who can not beat their favorite climb," they continued.

In a possible world first, the bike comes with its own app! The Wilik EBIKEMOTION app provides access to the Cento1Hy 'system command center'.

"This app opens the door to a whole range of functions, from the simplest - classic bike computer functions such as display speed, distance, remaining charge level, slope etc. - to the most complex, navigation management and programming of the different outputs, recording data, setting weather forecasts , etc. ", says Willier.

The system can also be integrated with the heart rate monitor of the rider. In combination with an HRM, a predetermined threshold can be set, with the system switching on the motor until your heart returns to a comfortable level.

There will also be a possibility to provide an extra battery for the long journeys.

Welk remsysteem is nu het beste?

2017-10-03

WELK REMSYSTEEM IS NU HET BESTE?

Traditioneel hadden zowel racefietsen als mountainbikes velgremmen. Bij de doorontwikkeling werden aanvankelijk alleen mountainbikes uitgerust met schijfremmen, maar deze trend heeft zich inmiddels doorgezet naar racefietsen

 

Velgremmen technisch

Aanvankelijk werden velgremmen altijd mechanisch bediend en bij racefietsen is dat nog steeds het geval. Door met de remgreep een kabel aan te trekken werden de remblokken naar de velg getrokken. Dit zorgt voor het remmende effect. Bij mountainbikes werden vervolgens ook velgremsystemen met hydraulische bediening uitgerust. Bij dit systeem wordt vanuit de remgreep olie in de leiding geduwd, die vervolgens de remblokken tegen de velg duwen.

 

Schijfremmen technisch

Ook bij schijfremmen bestaat de hydraulische en mechanische variant. Hydraulische bediening bestaat ook hier uit het in de remkabel spuiten van olie. De olie die bij de hydraulische bediening in de kabel wordt gespoten drukt aan het andere uiteinde tegen de zuigers in de remklauw. Deze drukken vervolgens op de remschijf. Schijfremmen met mechanische bediening hebben gewoon een kabel die aan de zuigers trekt, waardoor de remklauw naar de remschijf getrokken/geduwd wordt.

 

Vergelijking

Welk remsysteem is nu het beste? Hierbij willen we niet het verschil tussen mountainbiken en racefietsen benoemen, maar een meer algemene benadering geven. Enkele nadelen van velgremmen zijn:

- bij nat weer verliezen ze een groot deel van het remvermogen.

- velgremmen zijn gevoelig voor vuil. Dit is vooral bij mountainbiken een groot nadeel. Zodra de velg onder het vuil zit gaat dit ten koste van het remvermogen en daarnaast zal de velg veel sneller slijten.

- zodra (door spaakbreuk of welke reden dan ook) er een slag in het wiel zit kan met een velgrem niet meer geremd worden. Vaak moet het remsysteem dan 'open' gezet worden, omdat anders het wiel niet meer vrij kan ronddraaien.

- een versleten velg kan gevaarlijke situaties opleveren, waarbij ernstige ongelukken kunnen gebeuren. Het remoppervlak wordt op een bepaald moment zo dun dat het de druk van de band niet meer aankan.

 

Een schijfrem kent een aantal van deze problemen niet. Zo levert een schrijfrem een grotere remkracht, zeker bij nat weer. Ook is deze remkracht, zeker bij gebruikmaking van een hydraulisch remsysteem beter doseerbaar. Wordt in vuil terrein gereden, denk hierbij vooral aan mountainbiken, dan is een schijfrem minder gevoelig voor dit vuil en blijft de remkracht in stand, zonder de velgslijtage. Het is dus ook duurzamer.

Toch heeft een schijfrem ook wat nadelen.

- Schijfremsystemen zijn niet universeel uitwisselbaar, aangezien de remschijf die op het wiel zit moet passen bij het remsysteem dat op de vork zit. Hierdoor wordt het snel wisselen van een wiel tijdens een wedstrijd moeilijker. Dit is vooral bij wielerwedstrijden op de weg een probleem.

- Schijfremblokjes zijn duurder dan traditionele remblokjes. Deze gaan echter wel weer langer mee door de mindere slijtage.

- Bij het maken van een noodstop komen er gigantische krachten op de spaken, met mogelijke spaakbreuk tot gevolg. Dit is wel hoofdzakelijk een nadeel voor de mountainbike en minder voor de racefiets.

 

De intrede van schrijfremmen op de racefiets is niet meer terug te draaien. Het echte succes van de schrijfrem zal tijdens wedstrijden moeten blijken. Twee problemen die nog opgelost moeten worden is de uitwisselbaarheid en de duurzaamheid. Uitwisselbaarheid is nog een probleem, omdat het wisselen van een racewiel met steekassen en schrijfrem nu eenmaal langer duurt dan het wisselen van een wiel met velgrem. De duurzaamheid kan een probleem worden indien een koers van 5 tot 6 uur verreden wordt in extreem slecht weer over een aantal zware cols. Het risico bestaat dat de schrijfremblokjes dit niet volhouden. Een directe oplossing hiervoor is nog niet voorhanden, maar het probleem heeft zich ook nog niet echt voorgedaan. In het veldrijden en mountainbiken speelt dit probleem natuurlijk niet.

Kom gerust beide versies testen tijdens onze opendeurdagen op 28 en 29 oktober

 

Wie houdt nu niet van cookies